Dag 9 -Yogyakarta

23 juli 2018 - Yogyakarta, Indonesië

Onze eerste dag in Yogyakarta hebben we rustig aan gedaan. De busrit van gisteren was ons zwaar gevallen dus hebben een beetje uitgeslapen en zijn om kwart over 9 gaan ontbijten. De WiFi in dit hotel is niet heel geweldig BEHALVE in de ontbijtzaal daar doet de WiFi het super goed. Ontbijtje was ook lekker. Na 4x uitleggen dat ik een “geflipt” eitje wilde snapte ze het en was hij ook echt perfect! (Een geflipt ei is het lievelingseitje van mij en Mn moeder, een sunnysideup ei, maar dan omgedraaid zodat de bovenkant ook dicht is maar net niet lang genoeg zodat het eigeel nog wel zacht is)

Daarna met de Grab-car naar het Malioboro winkelcentrum. Het winkelcentrum stelde niet veel voor en na een rondje zijn we weer naar buiten gegaan. De straat heet ook Malioboro en hier zijn veel souvenirs standjes en standjes met eten. Ook staan overal karretjes met paardjes. Die moesten natuurlijk geaaid worden. We hebben niks gekocht want de backpacks zijn vol en we zagen niks leuks.

Toen door naar het sultan paleis. We vonden het leuk om de straat door te lopen en gewoon even te kijken. Dat vinden ze hier heel gek dat je gaat lopen. Ze willen je namelijk allemaal met zo’n fiets-ding brengen maar ik vind dat alleen maar zielig haha. Het paleis was mooi maar niet wat ik er van verwacht had. Het was meer een soort museum maar wel leuk om even gezien te hebben. Officieel mocht je er niet in met een korte broek (en ik was precies vandaag Mn sarong vergeten) maar “today special for you miss, iT is okay!”. Dus met blote benen konden we gewoon naar binnen.

Na een uurtje hadden we het wel gezien en gingen we terug naar het hotel. Kaj voelde zich niet lekker en heeft eigenlijk de hele middag geslapen. Ik heb even gezwommen want had gelezen dat baantjes zwemmen goed voor je is, en laat ik zwemmen nou echt leuk vinden! Win-winsituatie! Eenmaal terug in de kamer was Kaj wel heel heet geworden en bleek hij 38,9° koorts te hebben. Dus even snel ergens gegeten en wat extra water ingeslagen zodat hij voldoende kan  drinken.

Kaj ligt nu weer te slapen en ik hoop dat hij zich morgen beter voelt. Het programma van morgen hangt daar dus een beetje van af! We houden jullie op de hoogte !

Liefs,

Kaj & Quinty

1. Sandra Werkman:
    24 juli 2018
    Vervelend dat Kaj zich niet lekker voelt....beterschap Kaj !