Dag 25 - Nusa Lembongan & Nusa Ceningan

8 augustus 2018 - Nusa Ceningan, Indonesië

Oke, eerst wil ik beginnen met dat de zonnebrand bijna op was en het dus niet helemaal onze schuld was... maar we zijn verbrand haha.

Vandaag hebben we een scootertje gehuurd en zijn we over de eilandjes gaan rijden. In een korte broek met slippers en een shirt met korte mouwen. Eerste stop was bij de blue lagoon op Nusa Ceningan. Ik had niet verwacht dat het water zo onwijs blauw zou zijn!! Was echt prachtig ! We zijn een stukje hoger gelopen en zo konden we goed zien hoe de golven met veel kracht op de rotsen knalde. Het was een onwijs mooi gezicht en we hebben er ook echt even van genoten.

We gingen verder naar Nusa Lembongan over de Yellow Bridge. Heel grappig om hier met je scootertje overheen te scheuren en dan ben je gewoon op een ander eiland. Nusa Lembongan is iets groter maar de wegen zijn niet per definitie beter. Na een hoop hobbel weggetjes met gaten en los zittende stenen kwamen we aan bij de Devil’s tear bay. En die stond VOL met Chinezen. We zijn maar een stukje verder gelopen waar het wat rustiger was. Maar hier waren we in een soort Spaanse fotoshoot terecht gekomen. Volgens mij waren het gewoon de moeders die de lange dunne dames in de meest heftige en sexy poses neer probeerde te zetten. En het liefst met golf op de achtergrond en die komen natuurlijk niet op commando. Het was een heel apart gezicht om te zien en vooral ook erg ongemakkelijk haha.

Wij nog maar een stukje verder op waar wij wat mooie, niet sexy, foto’s konden maken. Het was het wachten op de golven wel waard want wauw wat kwamen ze hoog ! Het was een spektakel om te zien en ook hier was het water super blauw! Toen we weer terug liepen waren ineens alle Chinezen bij het eerste stuk verdwenen zodat we dat ook eindelijk mooi op de foto konden zetten.

Daarna zijn we nog een stukje verder gereden en hebben we bij een strandje wat gegeten. Was niet heel geweldig maar we hadden bijzonder honger gekregen dus dan smaakt bijna alles.

Terug bij onze “villa” keken we in de spiegel en zagen we dat we gewoon rood waren... Kaj heeft z’n t-shirt op z’n bovenlichaam staan en bij mij zie je m’n bikinibandje en ook m’n slippertjes staan op m’n voeten haha. Dus we hebben lekker gedoucht en ons ingesmeerd met aftersun. Ik heb ergens gelezen “vandaag een tomaatje morgen een chocolaatje” dus hopelijk gaat dat bij ons ook op 👍🏻😂

Al met al wel weer een lekker dagje! Morgen weer met de boot terug naar Bali en dan naar onze (op 1 na) laatste adresje, onze villa in Ubud!