Dag 28 - Ubud

11 augustus 2018 - Ubud, Indonesië

We werden vanmorgen wakker met super harde regen. En het is de rest van de dag eigenlijk niet heel veel beter geworden. Toen om 9 uur ons ontbijtje werd gebracht was het even droog en hebben we wel buiten kunnen eten maar vlak daarna begon het weer uitgebreid te stortregenen. Een uitje naar de dierentuin zagen we dus niet zo zitten. Lijkt wel een beetje een vloek op te rusten. Toen we onze laatste dag in Antwerpen ook wilde vullen met een dagje dierentuin was het ook keihard aan het regenen...

Op het moment dat het droog was en we een beetje blauwe lucht zagen zijn we toch met met de scooter op pad gegaan. We wilde nog graag naar de zilverfabriek waar ze van echt zilver een buddha to buddha namaak maken. Genaamd best to buddha. Niet perse om iets te kopen maar gewoon even kijken. Onderweg vraagt een mannetje op een scooter, Hey Where are you going, Where are you from? En lief dat’ie is geeft Kaj daar antwoord op. Wij rijden verder maar we zien dat het mannetje op de scooter voor ons verdacht het zelfde tempo rijdt en ook nog eens verdacht dezelfde kant op rijdt. Wat blijkt nou, hij ging ons er naar toe “brengen”. Maar wij hadden gewoon de TomTom aan en waren absoluut niet van plan om deze ongevraagde hulp te belonen met wat geld. Hij had dit vrij snel door een droop af. En aangezien wij niks gekocht hadden kreeg hij daar ook niks van. De werkplaats bleek niet helemaal wat we hadden verwacht en de sieraden waren ook niet helemaal ons ding. Buddha to Buddha vinden we beide heel mooi maar we houden eigenlijk wel van echt haha. Dus niks gekocht maar wel even leuk om naar te kijken.

Op de terugweg met de scooter zijn we even gestopt voor wat noodles om te lunchen en voor Kaj zn lievelingsijsje. Een witte magnum met nootjes. Ik heb niet bijgehouden hoeveel hij er al gegeten heeft, maar het zijn er heel veel. Onderweg verbaasden we ons over het vele getoeter. De toeter hier heeft ook meerdere betekenissen. Mensen toeteren om te laten weten dat ze er aan komen en gaan inhalen, ze toeteren om te zeggen dat je door moet rijden, om aandacht te trekken van iemand die ze kennen, om te laten weten dat ze er aankomen als er een scherpe bocht is, maar de mooiste van allemaal is als ze toeteren dat je aan de kant moet als ze op JOUW weghelft mensen inhalen en jij op JOUW EIGEN weghelft in de weg rijdt... maar goed je went er snel aan haha. We rijden een stukje en je raadt het niet maar er komt weer een mannetje naast ons rijden. “Hello sir, Where you from? Where you going?! En Kaj weer “we are from Holland”. Maar daar had ik geen zin in dus ik zei snel “ Yeah we are going to the villa But we have TomTom Thank you!!” Geen idee of hij wist wat een TomTom was maar mijn toon was duidelijk en hij reedt verder haha. Tourisme is hier veruit de grootste inkomstenbron en ze proberen alles om ook maar een beetje geld van je af te trochelen. Maar na bijna 30 dagen heb ik ze toch wel snel door, Kaj is nog iets te lief en gelooft ze vaak en ik wantrouw ze misschien iets te vaak haha.

Bij de villa hebben we de rest van de middag een beetje gechillt en nog even geprobeerd om te zwemmen maar het was echt heel koud. ‘S avonds moesten we de scooter weer inleveren dus hebben we wat in onze tuin gegeten. De backpacks zijn ook weer ingepakt en we zijn helemaal klaar voor morgen. We worden om 7 uur opgehaald en gaan dan richting Denpasar waar we rond 12 uur naar Jakarta vliegen. Daar nog 1 overnachting en dan zit de vakantie er toch echt wel heel erg bijna op. Aan de ene kant zijn we wel klaar om weer naar huis te gaan, maar we zouden zo ook nog wel een paar weken door kunnen hoor. (Wil ik wel even graag al Mn kleren wassen!! Haha)

Liefs,

Kaj & Quinty