Dag 24 -Nusa Ceningan

7 augustus 2018 - Nusa Ceningan, Indonesië

Vanochtend zouden we tussen half 8 en 8 uur opgehaald worden... drie kwartier en 10 muggenbulten later kwam het mannetje eindelijk aankakken. Ik was redelijk geïrriteerd maar hij vertelde dat hij een lekke band had gekregen onderweg. Kan hij ook vrij weinig aan doen dus de irritaties waren al snel verdwenen. De boot zou om 9 uur vertrekken en het was inmiddels al kwart voor 9 en de rit er naar toe was ongeveer 40 minuutjes dus dat was top. Het mannetje verzekerde ons dat de boot zou wachten dus we waren benieuwd. In de auto kreeg het mannetje een melding, nieuwe aardbeving in lombok. Nu 1 van 4.6 op schaal van richter , we hebben niks gevoeld maar vinden het zo sneu voor die mensen in lombok.

Onderweg moesten we eerst nog 2 andere backpacksters ophalen die nog geïrriteerder waren dan wij haha. We vonden ze niet zo aardig maar was gelukkig maar een kort ritje. We kwamen aan bij de boot en er ging een nieuw mannetje er met mijn tas vandoor toen wij stonden in te checken. Uiteindelijk bleek hij hem naar de boot te brengen maar ze vergaten dit even te communiceren. Bij de boot aangekomen moesten we snel onze schoenen uit doen. Het strand loopt hier van enkel hoogte naar ineens sta je tot je knieën in de zee en tot die hoogte moet je dan proberen in te stappen haha. Wij kregen de aanwijzing dat we via de buitenkant van de boot opeen heel klein stukje naar boven moesten klimmen, met tas en camera Uhmm.. maar uiteindelijk viel het mee en boven was echt onwijs tof! Ik zat achter de kapitein en kon alles vet goed zien! Uiteindelijk bleek dat we echt mazzel hadden gehad want Nederlanders die beneden zaten waren van top tot teen helemaal doorweekt geworden.

Het ritje duurde ongeveer een half uurtje. Hoewel Kaj en ik het geweldig vonden zat er schuin tegenover ons een meisje wat zwaar over dr nek aan het gaan was... gelukkig maakte de boot genoeg lawaai en hebben wij lekker de andere kant op gekeken haha.

Op nusa aangekomen was het chaos. We zouden naar ons hotel gebracht worden en hadden een sticker waar dat op stond maar we werden alle kanten opgestuurd. Uiteindelijk zaten we in een soort pickup truck waar bankjes in gemaakt waren. Met teveel mensen en teveel bagage gingen we op weg. Hij had nou niet echt de toeristische route genomen en we hadden toch wel een beetje het idee van waar zijn we nou weer terecht gekomen. Alle hostels en verblijven van de andere mensen zagen er nou niet heel geweldig uit. Wij werden afgezet op de yellow bridge. Dit is de brug die Nusa Lembongan met Nusa Ceningan verbindt. Ons verblijf is op Nusa Ceningan, maar omdat er geen auto’s over de yellow bridge kunnen moesten we lopen. Daar werden we na een hoop gehannes opgehaald door 2 scootertjes van het hotel. Ook dit was een hele uitdaging, met de zware backpack achterop een scootertje waar de weg natuurlijk ook nog eens stijl omhoog en naar beneden ging. Maar goed we made it.

Wat is het hier prachtig !!! Ons zwembad kijkt uit op de zee met de hoge golven en op nusa Lembongan. Ook kunnen we de yellow bridge zien dus gaan morgen maar een scooter huren om de rest van het eiland te verkennen. Nu lekker chillen en even helemaal niks! Moet ook een dag kunnen toch!

Liefs,

Kaj & Quinty

1. Marjolijn:
    8 augustus 2018
    Nou dat ziet er weer puik uit! Al moet je er wel wat voor over hebben im er te komen!
    Maar vergeleken wat de backpskkers moeten doen om van lombok af te kimen is dit een peuleschilletje.... met z’n tig op een bootje of wachten op een bloedheet strand😔jullie hebben geluk gehad!
    Nu lekker genieten in jullie luxe resort!
    Have fun again!