Dag 10 - De prambanan tempel

24 juli 2018 - Yogyakarta, Indonesië

Een kleine update van Kaj:

Helaas heb ik niet erg goed kunnen slapen vannacht door de koorts. Ik denk dat ik er wel 8 keer uit ben geweest. Omdat ik veel moet drinken van Quint moet ik ook telkens plassen waardoor ik niet echt lekker slaap. Ben de hele nacht aan het draaien geweest. Toch voelde ik me wel redelijk vanochtend en besloten we om maar naar de Candi Prambanan te gaan.

Het idee was eerst om hier een scootertje te huren en dan zelf naar de Prambanan te rijden. Maar nu Kaj zich niet zo voelde zijn we maar weer met de grab car gegaan. In de grab car onderweg naar 1 van DE tempels die je moet zien in Yogyakarta, kwamen we erachter dat we de camera vergeten waren.... dat was wel even flink balen. Laten we het maar wijten aan te weinig slaap. Gelukkig maken onze beide telefoons ook erg mooie foto’s en hebben we het daar maar mee gedaan.

Aangekomen bij de tempel zagen we dat we een combi ticket konden kopen voor zowel de Prambanan als de Borobodur wat een hoop geld scheelde. Ook kon je op vertoon van je studentenpas een goeie korting krijgen. Maar laat ik (Quint) die nou expres thuis hebben gelaten zodat ik hem tenminste niet kwijt kon raken... We hadden van onze bevriende backpackers al gehoord dat een foto van het pasje ook goed was maar ook die had ik niet. Wel had ik ‘s ochtends even de hva-app gedownload. Na die laten zien van de app samen met mijn ID en Mn cijfers geloofde die meneer het wel en kregen we de korting! Mazzel!! Scheelt namelijk een hoop. Voor een regulier volwassenen ticket ben je 350.000 roepia per persoon per tempel kwijt en dankzij de combi ticket en de studenten korting waren we nu maar 350.000 roepia per persoon voor beide tempels kwijt!

De Prambanan is een indrukwekkende hindoeïstische tempel met een mooie geschiedenis maar doordat Kaj nogsteeds niet helemaal beter was en de zon volop scheen had hij het redelijk zwaar. Nadat we de tempel hadden gezien besloten we maar weer richting het hotel te gaan. Hier is Kaj direct weer het bed in gedoken om zoveel mogelijk te slapen. ‘S avonds leek hij zich wel weer beter te voelen en leek de koorts gezakt. Toen hebben we onze was naar een laundry gebracht en zijn we ergens gaan eten. Blijft gek dat je super lekker kan eten voor nog geen 5 euro per persoon! Nu liggen we lekker gedoucht en wel in bed en gaan we snel weer slapen.

Morgen staat de Borobudur op de planning. In verband met de hitte overdag gaan we lekker vroeg en hebben we een privé chauffeur geregeld. Zodat we lekker op ons gemak naar de Borobodur kunnen en hij op ons wacht. Daarna brengt hij ons ook nog naar de 2 naast gelegen tempels in zijn geairconditioneerde busje !

Liefs,

Kaj & Quinty

1. Marjolijn:
    25 juli 2018
    Wat vet balen Kaj dat je je niet lekker voelt !
    Hoop dat je snel opknapt ... zal deels nog wel de stress van de afgelopen maanden zijn .... moet er toch ff uit!!
    Toch proberen te genieten!
  2. Sandra Werkman:
    25 juli 2018
    Waarschijnlijk doe je het al, maar is goed bedoeld: Kaj, ORS drinken om je vochtgehalte op peil te houden.
  3. Ank:
    28 juli 2018
    We genieten van het verslag. 25 jaar geleden waren we ook op de Bourabadour. Wens gedann met arm in een stupa/ mag je wens niet verklappen: dan komt die niet uit. Wens niet verklapt/ en niet uitgekomen. De goden waren me niet welgezind! Bij het lezen van je mooie verslag, ruik ik Indonesie bijna. Fijn dat het weer goed gaat met Kaj! Veel reisplezier!