Dag 6 - Pangandaran

20 juli 2018 - Pangandaran, Indonesië

Vandaag stond in het teken van reizen. We gingen met de bus van Bandung naar Pangandaran. Een rit van 7 uur. En dat komt niet omdat de busschauffeur zo langzaam rijdt. Integendeel! Ze rijden hier zo achterlijk hard, het 30km/u in de bebouwdekom kennen ze hier niet haha. Ondanks de rijstijl van de buschauffeur was het wel een leuk ritje om mee te maken. We hadden prachtig uitzicht op de enorme rijstvelden waar allemaal mannetjes (maar ook heel veel vrouwen!) aan het werk waren. Volgens mij was het oogstseizoen begonnen want overal waren ze de plantjes aan het weg halen en zag je op straat zeilen met rijstkorrels liggen die lagen te drogen.  We hadden mazzel want vaak duurt de rit langer omdat er veel file staat maar omdat wij de vroege bus hadden genomen konden we eigenlijk overal zo doorrijden. Hierdoor duurde de reis “maar” 7 uurtjes. Maar wat doe je nou als je moet plassen en het geen 7 uur kan ophouden? Nou ze hebben een soort zelf ontworpen busstations met kraampjes en wc’s. Alleen, je raadt het al, dit zijn geen toiletten zoals wij dit kennen maar voetjes wc’s 😭. Maar.... (mam je gaat trots op me zijn) ik moest zo nodig dat ik met veel gehannes toch op de voetjes wc ben geweest ! Haha (dit is voor mij echt 1 van de grootste uitdagingen in andere landen 🙈)

Eindelijk in Pangandaran aangekomen kwamen we er helaas snel achter dat onze geliefde app Grab niet werkt hier. Dat komt omdat er in Pangandaran geen taxi’s rijden maar alleen van die fietsen met een zitje voorop. Tegen al mijn principes in zijn we toch maar met zo’n fietsmeneer meegegaan want we vonden 3km met een zware backpack iets te veel van het goeie. Ik had echt wel medelijden met de twee meneertjes die ons meenamen want het was toch wel een stukje.

Het hotel is prima en de airco werkt goed! We hebben nog even gezwommen en wat boodschapjes gedaan voor morgen. Want morgen gaan we samen met local Dindin de Green Canyon en Valley ontdekken!

Voor nu Slaaplekker !

Liefs,

Kaj & Quinty

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjolijn:
    20 juli 2018
    Leuk weer!
    Truste ..... wij gaan zo avondeten in de tuin !
    Xx H en M