Dag 7 - Op Avontuur met Dindin en Toto

21 juli 2018 - Pangandaran, Indonesië

Vanochtend werden we om 9 uur opgehaald bij het hotel met een scootertje. Volgens Kaj was dit een “getunede” scooter. Ik kende deze term ook niet maar volgens Kaj betekent dit dat hij gepimpt is met stoere extra’s. Zoals blauwe knipperende lampjes (dat mag hier namelijk gewoon ook al ben je geen politie), gouden remmen en hij was opgevoerd en ging dus harder. Eerst verzamelde we bij een homestay waar half Nederland verbleef. Blijft gek dat je voor je gevoel aan de andere kant van de wereld zit en toch zoveel Nederlanders tegen komt. Omdat het hoogseizoen is zat de tour aardig vol en werden we opgesplitst in 3 groepen. Wij gingen daarom niet met Dindin mee maar met zijn veel te blije collega Toto.

Samen met 8 andere gingen we in een rijtje achter elkaar aan scooterend op weg richting de green valley. Deze rit was zo avontuurlijk dat het eigenlijk niet met woorden te beschrijven is. Eerst gingen we langs enorme rijstvelden en dat was echt prachtig! Tijdens een korte stop lieten ze zien hoe je de rijst oogst en konden we een paar mooie foto’s maken. Het beeld van deze rijstvelden was echt het beeld wat wij ons bij Indonesië hadden voorgesteld! Daarna volgde de tocht dwars door de jungle. Over kleine paadjes met losliggende stenen en soms ineens recht omhoog. Echt de off-road route. Het was een kleine uitdaging maar we hebben er onwijs veel lol gehad.

Na deze spannende en wilde tocht kwamen we aan in de green valley. Hier dropten we de scooters en gingen we te voet verder door nog een onmogelijk pad. Ook dit is eigenlijk niet te beschrijven en het was onwijs gaaf. Na 20 minuten kwamen we volkomen bezweet aan en konden we onze kleding en schoenen in een zak doen en gingen we door het water verder. Het water was heerlijk verkoelend. Toto nam ons helemaal mee naar het achterste gedeelte van de vallei waar eigenlijk geen toeristen zijn. Het was prachtig maar ook hier hadden we weer enorme obstakels waar we overheen moesten klimmen. We werden al snel de Monkey group genoemd haha.

Na de green valley Tour gingen we lunchen met lekker Indonesisch eten en was het erg gezellig met alle Nederlanders. Na de lunch gingen we richting de Green Canyon. Waar we dit keer in een bootje het water op gingen. Dit stuk mocht Quint rijden. Ik vond het geweldig!! Beetje crossen door al die paadjes en off-road door de jungle. Dindin kwam later nog even zeggen dat hij vond dat ik goed kon rijden, als een echte Indonesiër dat doet 😏. Bij de Green Canyon aangekomen gingen we met een bootje een stukje varen. Ook hier hadden we weer prachtig uitzicht over de groene bosgebieden en rotspartijen. Op een gegeven moment konden we niet meer verder met de boot maar was er de optie om zwemmend nog dieper de canyon in te gaan. Kaj is nog verder gegaan maar ik was zo gesloopt van die valley dat ik in de boot ben gebleven en heerlijk naar alle mensen heb gekeken die een poging deden zo voorzichtig mogelijk het water in te komen haha.

Het was nog een flinke uitdaging om helemaal aan het einde van de canyon te komen (dik 30 minuten) maar dan had je ook wat.

Na de green canyon Tour hebben we weer een uurtje terug gereden naar de homestay en hebben we met z’n alle gegeten. Daar kwamen we erachter dat de tickets voor de trein naar Yogyakarta erg schaars waren op zondag omdat alle locals dan terug naar huis reizen. We zijn toen nog snel even langs de indomarket gereden maar alle treinkaartjes waren inderdaad uitverkocht. Gelukkig had een local in de homestay een oplossing. Met een soort shuttle bus naar Yogyakarta. Een rit van 8 uur voor 150.000 roepia (ongeveer 10 euro per persoon). Dat hebben we maar geboekt want we wilde toch wel graag morgen naar Yogyakarta.

‘S avonds zijn we gezellig bij de homestay blijven hangen. Een aantal van de locals die mee waren op de tour bleven hier ook en sommige begonnen spontaan te zingen en gitaar te spelen. Het was erg gezellig en ze konden erg goed zingen. Zelfs wat Nederlandse liedjes !

Een super geslaagde dag gehad ! Nu moe en voldaan ons bedje in, morgen om 07:00 worden we opgehaald en gaan we 8 uur in de bus naar Yogya!

Liefs,

Kaj & Quinty