Dag 18 - Gili Trawangan

1 augustus 2018 - Gili Trawangan, Indonesië

We werden vanochtend wakker met koude voetjes haha. We hadden een lakentje gekregen waar onze voeten onderuit staken dus dat was niet erg handig. Ook hadden wij een haan als wekker, ook wel eens leuk voor de verandering. Niet heel lekker geslapen want was niet een heel geweldig bed maar was gelukkig maar voor 1 nachtje. We hebben even snel gegeten (was ook niet geweldig) en daarna werden we naar de haven gebracht.

Na een beetje getreuzel konden we eindelijk de boot op! De eerste fastboat in 2 weken die weer vanaf Bali naar de gili eilanden vertrok. Met een klein beetje zenuwen aangezien we niet wisten wat we moesten verwachten gingen we op de boot. De recensies online zijn erg verdeeld over de fastboats maar de Eka Jaya, onze boot, bleek het minst ruk van allemaal.

We hadden de dag ervoor contact gehad met Floris & Kim, de backpackers die we in Bogor hadden ontmoet. Zij zouden op dezelfde boot ook richting Gili T gaan dus dat was erg gezellig! Uiteindelijk viel ons boottochtje ons onwijs mee. De golven waren niet verschrikkelijk hoog en alles ging eigenlijk prima. De jongens hebben boven op het dek gezegen en de meiden beneden. Als je in het zonnetje zit met de enorme wind van de boot heb je niet door dat je eigenlijk zwaar aan het verbranden bent, dit gebeurde bij de jongens haha dus die hebben nu lekkere rooie snoetjes (weer niet ingesmeerd natuurlijk).

Op Gili T aangekomen gingen we allebei naar ons eigen homestay en hadden we afgesproken om na het droppen van de tassen samen te gaan snorkelen. We kwamen aan in ons te leuke homestay! Nu we hier zo zijn balen we echt wel een beetje dat we er maar 1 nacht zijn Maarja. De homestay wordt gerund voor Elke en Manu. Elke is een Nederlandse en Manu een Indonesiër. Ze zijn onwijs vriendelijk en erg behulpzaam en we hebben gezellig met ze gekletst! Manu vertelde ons dat je gewoon over het strand moet wandelen en als je dan een plekje hebt gevonden waar je wil snorkelen er overal wel tentjes zijn waar je de spullen kan huren. Ook was er een bepaald snorkelpunt waar je schildpadden zou moeten zien. Helaas niks gezien maar morgen gaan we naar Gili Meno en daar is een reservaat waar we ze dus sowieso kunnen zien.

‘S avonds hebben Kaj en ik een fiets gehuurd, lekker Nederlands haha. Op dit eiland rijden geen gemotoriseerde voertuigen dus de fiets it is! Ook wel eens leuk voor een avondje. Ik kreeg een knal roze en Kaj een blauwe en zo gingen we fietsend naar de zonsondergang aan de andere kant van het eiland. De andere kant is rustiger en wat meer echt luxe villa’s maar wel minder gezellig. We hebben nog wat foto’s gemaakt op de swing die in het water stond. Quint werd wel aangevallen door een vis... hij hapte tot 2 keer toe in Quint dr teen haha maar hebben een mooie foto kunnen maken. Op de weg terug hoorde we ineens een harde knal, Quint dr achterband lek. Echt hoe we dit weer voor elkaar krijgen is een wonder maar gelukkig waren we bijna “thuis”.

Nu weer lekker in de homestay en dan morgen om half 10 richting Gili Meno. De rustigste van de 3 waar de dan hopelijk eindelijk de schildpadjes kunnen zien !!

Liefs,

Kaj & Quinty

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade