Dag 15 - Dolfijnen en vissen spotten in Lovina

29 juli 2018 - Lovina Beach, Indonesië

SPIERPIJN! Alweer haha! Maar wel onwijs lekker geslapen in ons schone, zachte bedje met de klamboe dus ook niet geprikt! Helaas was het weer een kort nachtje maar voor een goed doel want we gingen in de boot opzoek naar de dolfijnen. De dolfijnen lieten even op zich wachten maar toen ze er eenmaal waren was het echt magisch! We hadden meerdere keren echt mazzel dat ze gewoon naast onze boot kwamen en dat we ze goed konden zien. Er waren heel veel bootjes op het water en niet iedereen heeft ze volgens mij zo goed gezien als wij. Door de drukte kwamen de dolfijnen afentoe in groepjes even naar boven en dan gingen ze weer onder water. Vaak duurde het dan even voordat je ze weer zag. Heb wel geprobeerd foto’s te maken maar hebben vooral van het spektakel genoten.

Toen we weer terug in de homestay waren hebben we heerlijk aan het strand ontbeten! Je kon kiezen uit een bananen pannenkoek of een eitje, en natuurlijk kozen wij voor ons geliefde “Flip ei” en het was heerlijk. Daarna even omgekleed en toen gingen we snorkelen. Het water was super helder en we konden alles goed zien. Veel gekleurde visjes en knal blauwe zeesterren. Onze “kapitein” had broodjes meegenomen zodat we die aan de vissen konden geven en ze dichtbij kwamen. Ik kon ze zelfs uit Mn hand voeren, dat was echt heel gaaf! Na ongeveer 1,5 uur waren we het wel zat en gingen we weer terug. Toen hebben we lekker ongeveer de hele dag niks gedaan! Beetje gezwommen in het zwembad, ik heb schelpjes gezocht en Kaj een beetje geluierd. Waren we echt aan toe.

Helaas kregen we het nieuws dat de boten naar de gili eilanden nog steeds niet varen. Vanwege een storm vanuit Australië zijn de golven heel hoog en kunnen de fastboats niet varen. We hebben contact gehad met ons hotel op gili en zij hopen dat ze de 31e of 1 augustus weer varen en dat betekent dat we 1 of 2 overnachtingen (van de 3) zouden missen. Gelukkig kunnen we nog een extra nacht blijven hier in de homestay in Lovina en dat is ook zeker geen straf! Hopelijk gaan de boten de 31e weer en kunnen we alsnog, 1 dag minder, naar de prachtige gili eilanden.

Op dit moment liggen we net in bed maar het buurhotel nog niet. De kamers zijn allemaal van natuurlijke materialen gemaakt en dat betekent dat de kamers niet geluiddicht zijn. We konden net al even genieten van het gesnurk van de buurman en het hotel hiernaast heeft een feestje met harde muziek haha. Maar we zijn zo moe dat we daar vast wel doorheen slapen vannacht.

Liefs,

Kaj & Quinty

P.s. Voor de gene die het nieuws hebben gezien over de aardbeving in lombok, die hebben wij gelukkig niet gevoeld!

1. Petra:
    31 juli 2018
    Dit is zo gaaf. Wij hopen ze vrijdag ook te zien. Wij gaan dan in Egypte snorkelen en misschien zwemmen met dolfijn als ze er zijn