Dag 3 - Jakarta naar Bogor

17 juli 2018 - Bogor, Indonesië

We worden gebeld door de jongen van de receptie, of we onze kleding wilde laten wassen...? No Thanks, is onze eerste dag hier maarja dat kan hij ook niet weten. Gelukkig eigenlijk dat hij belde want we hadden ons bijna verslapen. Bed lag wel lekker maar hadden ‘s nachts nogal last van de jetlag. Even snel ontbeten en daarna op naar het treinstation 20 minuutjes lopen van het hotel.

Het is warm, zo’n 30 graden en de backpack is zwaar maar vind het toch stoer van ons dat we zijn gaan lopen. Op het treinstation helpt een lieve jongen ons en hij spreekt echt keurig Engels. Iets wat Kaj en ik niet verwacht hadden. Hij helpt ons met het kopen van een kaartje. Een kaartje naar Bogor, een reis van een uur kost 16.000 roepia per kaartje. Dat is ongeveer €1,00 per kaartje, maar in Bogor kunnen we het pasje nog inleveren ook en krijgen we nog 10.000 roepia terug waardoor het kaartje ineens maar €0,36 cent wordt. EN de trein is ook nog eens geairconditioneert! Helemaal top nadat we compleet bezweet op het station waren aangekomen.

In Bogor worden we ontvangen door iemand van het toeristen informatie centrum. Een lief mannetje, en we zien dat een ander Nederlands backpack stel ook wordt aangesproken en meeloopt naar het toeristen huisje. Ze proberen ons een tour aan te bieden maar beide hebben we geen interesse en uiteindelijk laten ze ons gaan en brengen ze ons naar ons hotel. (Wel voor 50.000 roepia natuurlijk) Het hotel blijkt veel dichter bij de botanische tuin (de trekpleister van Bogor) te liggen dan we dachten. Dus we besluiten na het dumpen van onze tassen dat we wel kunnen lopen. Onderweg komen we het Nederlandse stel weer tegen, Kim & Floris uit Amsterdam. We gaan samen naar de botanische tuin. De tuin is mooi, veel groen en grote collecties bomen. Ook zien we nog een “enorme” gifgroene slang waar Kaj bijna op ging staan en zie je afentoe een vlinder.

Alle Indonezen en Chinezen  willen met (lange en blonde) Floris op de foto. Na de 5e keer roepen we, “Jaaa for 100.000 roepia per picture” en houden ze snel op haha.

We hebben het erg gezellig en omdat Kim & Floris morgen ook naar Bandung willen besluiten we om samen een busje te delen, wel zo gezellig en goedkoper. We eten samen nog ergens, niet heel geweldig maar hebben leuk uitzicht. Nu weer terug in het hotel. Morgen om 8 uur weer klaar staan voor de doorreis naar Bandung!

Liefs,

Kaj & Quinty

1. Marjolijn:
    17 juli 2018
    Nou de start was van alles wat .... herken nu al namen en Indonesische sferen ook al is t ZEVENTWINTIG jaar geleden .... de zomer voor Stijn kwam ....lekker genieten, leuk dat jullie al een ander stel gebben ontmoet !
    Geniet!