Dag 21 & 22 - Kuta Bali!

5 augustus 2018 - Kuta, Indonesië

Gisteren even geen puf voor een reisverslag dus weer 2 in 1.

Dag 21 - 4 augustus: De dag begon vroeg want we moesten om 7 uur op het vliegveld zijn. Om 6 uur zouden we met een shuttle busje naar het vliegveld  gebracht worden. Alleen die zat bomvol en reed precies voor onze neus weg. Onze vlucht vertrok om 08:40 en het hotel vond dat we wel konden wachten tot die van 7 uur maar daar hadden wij geen trek in. Waren niet voor niets op tijd opgestaan en hadden geen zin om een uur te wachten. Na wat moeilijk kijken kregen we het voor elkaar dat zo’n mannetje achter de receptie ons met de hotel auto bracht. Samen met nog een ander stel wat hetzelfde probleem had werden we echt 800 meter verderop gebracht haha.

Vliegveldje was klein maar prima. We checkten in. Eerst nog een paar irritante voordring-indo’s boos aangekeken. Die kende Quint nog niet, voordringen is No option haha. Achter de douane hebben we bij de Starbucks even een kopje koffie gedronken en wat ontbeten. Hadden wel ontbijtboxen meegekregen van het hotel maar dat was niet veel goeds. Overigens mochten de flesjes water gewoon mee door de douane.

De eerste vlucht ging naar Surabaya, Java. Een enorme omweg maar goed alle directe vluchten waren al uitverkocht en we wilde toch wel graag van Lombok af. In Surabaya hebben we ongeveer een uurtje gewacht en toen konden we weer richting Denpasar, Bali. Ook dit was een prima vlucht van nog geen uurtje. Vliegveld was iets groter. Ze hadden 5 bagage banden maar alle vluchten hadden dezelfde bagageband. Niet erg efficiënt maar gelukkig hadden we onze bagage en was alles goed gegaan. Nadat we ons een weg hadden gebaand door alle vervelende en vooral opdringerige taxi-aanbieders hebben we een grab geboekt. Alle taxichauffeurs zeiden dat dat “illegaal” was, maar wel illegaal goedkoop dus voor ons prima haha.

Bij het hotel zijn ze super vriendelijk en werden we hartelijk welkom geheten met een drankje. Hotel kamer is groot en lekker schoon en we kijken uit op het zwembad.

We besloten om tegenover het hotel een scootertje te huren en door kuta te rijden opzoek naar de Pandora ! Uiteindelijk gevonden maar de Bali special bleek een big te zijn.... wel een schattige charm maar niet iets wat ik als aandenken voor Mn vakantie wil hebben. We wilde het paspoortje maar die was overal uitverkocht. Als het goed is hebben ze hem nu apart gehouden voor ons in Ubud maar dat zien we pas de 9e haha. De rest van de dag niet veel gedaan en lekker gegeten bij een tentje om de hoek.

Dag 22 - 5 augustus.

Vandaag was een luie dag. Doordat we retour tickets hadden gekocht voor de boten wilde we hier ons geld voor terug aangezien we hier geen gebruik van hadden gemaakt. Wij vol goeie moet naar het hoofdkantoor, blijkt die dicht te zijn want het is zondag. Duuh niet over na gedacht. Daarna even getankt en zwaaaaaar opgelicht. We zaten niet goed op te letten en dachten dat er 200k stond maar er stond 20k en die tank mannetjes deden er alles aan om te zorgen dat we dat niet meer goed konden zien.. Veeelste veel betaald natuurlijk maar goed weten we dat ook weer. De rest van de dag eigenlijk rustig aangedaan en beetje serie gekeken. Het was een sombere dag met weinig zon dus hadden ook niet echt zin om iets te doen.

Rond kwart voor 8 werden we opgeschrikt door een wild geschud. Kaj dacht eerst dat de buren het heel gezellig hadden maar Quint had snel door dat het een aardbeving was. We hebben snel ons tasje met paspoorten gepakt en zijn naar beneden en buiten gerend. Daar stonden al een hoop mensen en we zagen steeds meer mensen naar buiten komen. Iedereen stond wel redelijk te trillen op hun benen en kinderen waren aan het huilen. We hoorde van het mannetje van de scooter al meteen dat dit een hele heftige was geweest. Al snel werd duidelijk dat het weer Lombok was en een 7 op de schaal van richter. Na ongeveer een klein uurtje liep iedereen weer een beetje naar binnen en naar boven. Wij hadden sneaky een ander pasje in de houder gedaan dus ik had het sleutel-pasje in Mn tasje zitten bij Mn paspoort dus we konden zo weer naar binnen. Bijna bijgekomen van de schrik en kijkend naar het locale nieuws begon alles weer te schudden, de naschokken. Aangezien we ineens een security mannenetje voorbij rennen die een soort van iets gilde zijn we toch maar weer naar beneden gegaan. De naschok viel mee maar blijft toch een raar gevoel.

We zien allemaal beelden uit verschillende plekken waar wij ook zijn geweest en het is verschrikkelijk. Blijft toch wel even goed schrikken en we beseffen wel dat we geluk hebben gehad en dat het hier allemaal meevalt! Gaan nu proberen te slapen, maar dat moet voor Kaj geen probleem zijn want die ligt op dit moment al naast me te tukken haha.

Liefs,

Kaj & Quinty